Ännu ett lyckopiller.

Idag är det dagen innan vi åker till Stockholm och då har vi haft fullt upp här, vid 6 någon gång vaknade jag av mamma som banka på dörren för att vi skulle hinna med allt och komma i tid till Sundsvall summer hourse show, klassen började klockan 8:00 men det var sent mot för när vi skulle vara där =/ senast klockan 7:00! vetrenärbesiktningen började då och jag var efteranmäld.
Det gick väldigt bra tycker jag själv och de som stod på sidan och smått "skrek" på prisutdelningen, Jag och Matilda var nämnligen placerade i 1,20 nationell klass. Härligt säger jag bara Matilda gjorde en "grejt" runda och hamnade på en 3:e plats av 80 startande, själv kom jag 6:a med ungefär en sekund mer i tid. Nöjd och glad for vi hem till stallet och släppte ut galningen som var less på oss, hon stod de sista kilometerna och hoppa upp och ned i transporten.


Jag och André for till birsta för att köpa den omtalade klänningen från Tiger, perfekt tänkte jag, nu kan ja fylla ut resväskan lite till. Till mitt försvar har jag kollat på den där klänningen länge och med länge menar jag inte någon vecka utan en eller två månader. Sagt och gjort, jag köpte den med ett stort leende på läpparna och ett litet pengarbidrag från Andrés sida. Därefter gick vi för att kolla efter shorts som han kunde ha på resan så han inte skulle dö i värmen. Vi hitta ett par på Cubus och ett på Intersport, vi hitta även två T-shirtar som följde med.

Zakarias den lilla knodden hade åkt till Junsele på djurparken och titta på vita lejon, så det vart bara att vi hälsa på ett tomt hus där det låg ett kuvert till Mig och André. Gullungarna hade gett oss respengar. Tack för det! Det kom lägligt med tanke på att jag gjorde slut på mina när jag köpte klänningen. Jag ska hålla så hårt jag kan i dom, ända tills jag hittar nått att köpa förstås.

Skulle med Matilda och festa idag igentligen, men jag ska stryka mina kläder jag ska ha med. Jag gjorde nämnligen en sista minuten grej och slängde in allt i tvättmaskin igår natt, varför man nu gör det och inte är i tid som alla andra. Men men, sån är inte jag :P Det vet nog de flesta jag känner. Vi ska välta stan när vi kommer hem istället. De blir kanon de, sen tycke rjag att de där med jackorna gör vi självklart ;) varför inte. För er som inte hörde våra idéer idag så är det så att vi kom på att vi skulle göra Team Ida och Matilda - jackor med våra meriter på och självklart skulle vi ha matchande schabrak och även en fet lastbil med sadelskåp med inbyggd grill. Vi tänker stort!



Nu sitter jag här och väntar på en påhälsning av Malin och Hennes grabb =) Tänkte väl att vi skulle ses lite innan jag åker. Du är underbar gumman!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åsså kom vi inte...!

Färlåt! Jäkla dålig stil.. Men asså ja ha kunna döda dem som gjorde maten den kvällen! Tog sån satas tid! Hoppas du har roligt där borta gumman:D Miss ya! Babsen hälsar! ;)

2008-07-05 @ 03:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0