Mors dag och födelsedag.

image9

Mamma fyllde år idag.

Jag var på birsta med andre hela dagen, vi letade efter "morsdaspresent" till våra mammor, men jag letade även en födelsedags pressent.
Vi snodde runt ett tag på Birsta innan vi kom på att detta tar vi.
Andre´s mamma gillar korsord så hon fick en sån bok. Och mamma gillar ju kläder, så jag köpte ett linne på Kharma.

Sedan när jag släppt av Andre hemma så ringde pappa och in till Birsta bar det igen. Ett olivträd visste pappa att mamma ville ha så vi tog det med.  =)

Vi for hem och började med maten, då fick ja fara ner och handla grädde till tårtan. Och som om det inte var nog så fick jag fara en gång till och köpa en massa som skulle vara i tårtan plus potatis.


Dagens mat vart faktiskt supergod! Jag var lite skeptisk från början men när jag smakade vart jag förvånad, pappa kan ju laga mat. Det blev i alla fall lax potatis och en såsmed rödlök, de som är så gott.


Vi fick fika precis efter maten eftersom mamma skulle och jobba, så jag orkade knappt den där tårtan! Lite synd faktiskt, men den finns ju kvar imorron med.


Visst var jag duktig då?

Bättre sent än aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0